Doelgroep
Begeleiders, leerkrachten en behandelaars uit de zorg en onderwijs, die al werken met het Foto-interview en behoefte hebben aan verdieping en het verkrijgen van andere toepassingsmogelijkheden om kinderen/ jongeren hun eigen doelen te leren stellen.

Van Moetivatie naar motivatie
Uit onderzoek (De Hoop, 2015) is gebleken dat het Foto-interview niet alleen een instrument is om kinderen en jongeren te helpen hun verbeterwensen te vertalen naar eigen doelen, maar dat het tevens effect heeft op hun zelfsturing en motivatie.

Drijfveren voor het leer- en verbeterproces op school of in therapie worden meer intern ervaren (‘omdat ik het zelf zinvol vind’) en minder extern (‘omdat het moet van anderen’). Kinderen en jongeren kunnen beter verwoorden wat ze nodig hebben, krijgen meer vertrouwen in hun eigen krachtbronnen en gaan eigen oplossingsstrategieën toepassen.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt verdieping gegeven op de effecten van het Foto-interview. Nieuwe onderzoeken en inzichten vanuit motivatietheorieën komen aan bod.

Aan de hand van verschillende werkvormen en film- en geluidsopnames is er ruimte om ervaringen te delen, en nieuwe toepassingsmogelijkheden van het Foto-interview te ontdekken en te leren toepassen.

Tijd en plaats
Woensdag 10 mei 2017
16.30 – 19.30 uur
Mytylschool Tilburg. Prof. Stoltehof 1. 5022 KE Tilburg

Kosten
Deelname per persoon, inclusief een broodjesmaaltijd: 105 Euro

Aanmelding
Per mail : anneliesdehoop@datkanX11.nl
Voor meer informatie : http://www.mytylschooltilburg.nl of http://www.datkanX11.nl
Telefoon : 06 274 43 299